Helg = slut

Jahapp.. så var det söndag kväll och i morgon är det jobb.
Helgen har som vanligt rusat iväg, trots att jag haft långhelg.. fredag, lördag söndag.

I fredags åkte jag och tjejerna till mickes jobb för att luncha med honom, och vi blev kvar till 16 när han slutade.
Vet inte om jag har nämnt det tidigare (sägs allt för sällan) men Micke är bara helt otrolig med tjejerna.
Han slängde ihop en lekstuga av en stor kartong, gjorde kartonghjälmar, tjejerna fick hjälpa honom och bäst av allt.. åka med på trucken!
Deras nya idol blev helt klart pappa! Linnea lät till och med honom sitta bredvid henne vid middagen! och det är inte illa..

I går.. lördag?.. jo.. då åkte vi till svärföräldrarna och firade farmor Eva som fyllt år. Lika mysigt som alltid!
Men innan hade vi åkt land och rike runt för att hitta en present till farmor. . letade som galningar efter en luvtröja. Svåååårt! Jag kan INTE tipsa om barkaby, det är urk.. finns massor av ingenting.
Slutade med att vi åkte till stinsen och twillfit och köpte ett nattlinne och mysraggisar istället.
Snacka om att tjejerna var lite trötta efter alla butiksbesök! Men.. inte ett gnäll!
(misstänker att de märkte att både mamma och pappa höll på att tappa humöret när vi inte hittade någonting, så det var lika bra att sköta sig)

Söndag.. vad har vi egentligen gjort idag? Vi har gjort massor.. tvättat, städat
(såg ett program på discovery igår om kvalser som kryper in i huden och ger kliande utslag.. så idag var det sanering.. hade helst velat åka och köpa nya säng på en gång, men den ekonomin har man ju inte)
Jag har bakat glutenfritt bröd Och bara det tog halva dagen, men gott blev det..

Så bara massa nödvändigheter idag.. och jag är inget större fan av det. Jag får skuldkänslor för att jag inte lägger all min vakna tid på barnen.. men vissa saker måste man ju bara göra. Så det fick bli en sån dag idag.

NU.. är det sängen!


barnarbete!



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Haha barnarbete?? Då ska jag berätta om min storasyster som sa till någon tidning att hon minsann fick mjölka kossorna och bära in ved på sin fritid när hon va hos sin pappa! Hahaha de kan man kalla barn arbete ;) eller va det inte så storasyster Erika? ;)

2010-09-13 @ 14:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0