Vildmarkshelgen..

Jag har ju helt glömt bort att berätta om våran vildmarkshelg, förra helgen!

(eller har jag berättat? och glömt att jag har berättat??..senil.. men det är släktdrag så det gör inget)

Hur som..

I söndags morse åkte jag och tjejerna med min syster och faster till skogen för att leta svamp och ha det lite naturmysigt.
Så vi åkte iväg.. och hann inte gå så långt förens vi såg ett litet rådjur ligga i skogsgläntan. Den tittade med rörde sig inte. Och ett rådjur som lever och inte springer för livet när två gapande barn kommer 5 meter inpå, ja då är det något som inte står riktigt till.
Vi bestämde oss för att ringa till jägaren som bor i närheten.

När han var på väg gick jag lite längre in i skogen med Linnea medans Rebecka och Emilia mötte upp jägaren. (det var inte riktigt planerat så, egentligen skulle de bara gå tillbaka till bilen för att hämta Rebeckas mobil, och så kom jägarn samtidigt)
Trodde först att Emilia skulle bli jätte rädd.. en av hennes favoritfilmer är Boog och Eliott.. och i den filmen är inte jägaren så snäll.

Men hon var inte alls rädd och förstod själv vad han skulle göra och varför.

Tror det är bra att vara ärlig mot barn, så fungerar det ju i verkligenheten. Självklart behöver man kanske inte berätta alla detaljer eller hemskheter som händer i världens, det kommer de komma på tids nog ändå.

...

Vildmarksäventyret slutade inte där..

När vi satt och fikade så såg jag skogens mest faligaste djur attackera Linnea.. En festing!!!! Tack och lov så kröp den fortfarande runt och gick smärtfritt av ta bort.

Och nu... det värsta av allt!!!

På vägen hem så ser vi TVÅ ÄLGAR komma springandes emot bilen i stormsteg!
Jag lovar att jag fick panik 100 gånger om, skrämde livet ur mina barn och de lär i fortsättningen inte vara lika glada av att åka till skansen för att se på älgarna.
Men.. allt slutade väl.. egentligen så ville de stora bestarna bara gå över vägen.. och gjorde det ungefär 100 meter bakom våran bil.


Linnea tyckte det var kul i skogen


skogsmullar


Hittade inte så mycket svamp.. (fast mer än på bilden)


rådjuret


mitt lilla skogsmonster <3


fikar


glada barn!


Det ska börjas i tid.. eller?


Emilia buskör med moster


sist men inte minst.. älgarna!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, underbart med älgarna! :D

Får hoppas att inte flickorna får men för livet. :P

Kram Caijza

2010-09-11 @ 13:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0