B-tongen..

Nu när bröllopet är avklarat kastar vi oss genast in i nya projekt.. jag börjar ana att jag och Micke har allvarliga problem med att "bara vara" vi måste alltid ha något att lägga för mycket energi på..

Nu kanske, eventuellt, överdrev jag en aning..

Men vad vi nu går och suktar efter är ett hus såklart..
Vi har totalt lessnat på att bo som vi gör, och det märks inte minst på all ommöblering vi konstant gör här hemma. Gjorde den upptäckten för någon vecka sen när Micke helt plötsligt skulle "vända" på vardagsrummet.. sagt var gjort.. någon dag senare så började jag flytta om i ungarnas rum, började rensa bland saker och ja.. vet inte vad vi gör.. försöker få oss själva att trivas..

Vi längtar efter att ha en lagom liten trädgård, där tjejerna kan springa ut och leka i direkt efter frukost, där vi kan odla våra egna jordgubbar och gå och pyssla och dona. .

Vi håller oss inom kommunen och var det blir får huset själv avgöra.. planlösingen och trädgården.. (och summan såklart)

Har redan hittat drömhuset, tyvärr såldes det innan vi hann komma på visning.. men om jag känner mig själv kommer jag hitta många drömhus innan den rätta ploppar upp..

Det som faktiskt känns jättebra är att jag och Micke verkligen går in för det här tillsammans, vi har lagt ner blickarna på vilka tapeter som finns i husen utan lägger märke till verkligen kostsamma förändringar, letar efter vad som skulle vara problem och sen lösningar på de problemen! Det är kul!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-sigtuna-hallsbo-sigtuna-kommun-karrvagen-30,-visning-installd-2400175

Där är första drömhuset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0