Löpning! ?

Kl 13 idag går jag på mina helgpass.. går av 20:45 på söndag.. i princip..
Så för att hinna med min träning var jag tvungen att springa lite igår kväll och idag på morgonen..
(har satt upp som mål att springa miiiinst 3 gånger i veckan.. och sakta men säkert jobba mig upp till milen under timman)
Går bra faktiskt..
Första gången jag sprang så orkade jag knappt några hundra meter innan jag var alldeles blodröd i hela ansiktet och flåsade som en elefant!!
Andra gången orkade jag liiite längre.. och sen har det bara blivit bättre..
Ska tillägga att de första gångerna fick jag stanna var 500:de meter och gå..
Nu orkar jag springa 5 km utan stopp, och har de senaste gångerna sprungit i genomsnitt 5,5 minut /km.. vilket jag själv tycker är bra..
Sen kan jag ärligt säga att jag fortfarande flåsar som en jagvetintevad.. svetten sprutar och jag är allt annat än graciös när jag springer! Om en antilop springer fint, så liknar jag nog mer en flodhäst.. Men.. jag kommer ju framåt iallafall!
Hittade en bild på mig när jag är ute och springer!
Mitt mål är att se ut så här när jag springer.. och jag har lång väg att gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0