Som på film!

Har ni nån gång kännt att ni vill ha livet lite mer som på film? (en bra film alltså.. )
Att allt ska vara sådär fantastiskt och underbart, roligt och perfekt.. och alla magiska saker inträffar, en efter en..
Jag brukar inte ha svårt för att få ner vad jag känner i ord, men den här gången går det inte. .
som på film..

Ikväll när jag åkte hem från jobbet så hade jag lite "filmkänsla" .. det började i bussen..
Jag satt och lyssnade på spootify och så kom låten Comme d'habitude.. Säg att ni vet vilken det är?.. Inte?

Jepp.. jag är lite udda.. jag gillar gamla franska låtar :) Det är lite som på film.. höhö
Jag satt där iallafall och såg lite freaky ut med ett leende på läpparna och tittade på alla andra människor som satt och pratade..
När jag klev av bussen fällde jag upp mitt stora svarta paraply och började gå hemåt i mina ganska snabbt plaskvåta ballerinaskor.. Man verkligen hörde hur regndropparna smattrade mot paraplyet.. och så kom ännu en (enlig mig) passande filmlåt..
Texten har inte så stor betydelse (jag som alltid alltid lyssnar på texten och tycker att den har störst betydelse i en låt)
Men nu vara det bara själva låten.. jag hade lite gärna kunnat hoppat över små vattenpölar i självaste New York, med mitt svata paraply.. precis som på film!
Förstår ni känslar som jag försöker få fram?
Det gjorde mig lite lycklig iallafall..
Nu är det natti natti som gäller.. imorgon är det jobb 7-20:00...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0