Tiden!

Visst är det väl så att man jobbar på att kunna klona människor? Tycker det vore en ganska bra idé.. ütmärkt till och med!

Känner att min tid inte alls räcker till..

Man ska hinna umgås med alla nära och kära..
Man ska hinna träna
Man ska jobba..
Man ska vara 100 procentig mamma och fru..
Och sist men inte minst (även om det lätt bli så) så ska jag hinna med mig själv..

Och det är inte så att jag vill "dra ner" på något av ovanstående..

Planering har jag hört ska vara ganska bra när man vill hinna med mycket saker, borde kanske prova det!
Jag har försökt mig på det förut, men det har aldrig fungerat för mig.. men jag ska nog ge det en andra chans!

Idag hade jag ett lite psykbryt här hemma.. (jaja.. det får väl alla nångång ibland, försök inte inbilla mig något annat)
Jag satt i soffan och tyckte så synd om mig sjäv som var en såån världelös mamma och fru.. jag gjorde ju ingenting med min familj..

Men min älskade man hade ganska snabbt svar på tal..

"Idag har vi varit till Arlanda och tittat på flygplan och käkat lunch, vi tog en promenad till affären och köpte glass, gick hem och bakade en äppelpaj, gick ut och lekte i en lekpark, gick hem och lagade mat, och lekte inne.. VAD menar du med att vi inte gör nåt? "

Euhm.... hade jag haft en svans så hade den legat mellan benen på mig just då..

Micke sa något annat klokt också.. han frågade mig om jag trodde tjejerna ville göra saker heeela tiden.. (för jag är lite så, det ska hända saker.. jämt) och det ligger nog någoting i det han säger, ibland så kanske dom vill ta det lugnt.. kanske.. ibland. .





 








Kommentarer
Postat av: Petra

Din man har helt rätt, barnen behöver lugna stunder med. Tid för eftertanke och kanske till o med ha lite tråkigt.

Tänk allt dom gör på förskolan HELA tiden, det tempot som är där hela dagarna. Dom uppskattar nog lugn oxå precis som vi :)

Du är en superbra mamma och du gör allt för dina barn och ger dem kärlek. DET är viktigast!

Stor kram!

2011-08-24 @ 00:05:14
URL: http://petraplutt.blogg.se/
Postat av: Ankie

Tur du har din kloka Micke, vad skulle hända annars?! Kramen

2011-08-29 @ 13:35:29
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0