Vår bröllopsdag!

Äntligen kom dagen som vi väntat på, planerat för.. LEVT för de senaste månaderna!

Och vilken dag! Helt klart den bästa dagen i mitt liv. Många vill påstå att dagen de fick sina barn var den bästa, men vadå.. den dagen är ju fyllt med fysisk smärta! (med det säger jag också att mina barn är det bästa som hänt mig, men dagen dom kom, var inte den bästa.. )

Så nervöst, så mycket känslor, så obeskrivligt på något sett!

Sov sista natten hos min tärna och syster.. somnade som en klubbad säl efter nästan 12 timmars fix i bygdegården! (jag kommer lägga ut MASSA tips här sen om vad man ska göra och inte göra för att underlätta)

Vaknade på morgonen och kände mig cool-lugn! Duschade, åt lite frukost och bestämmde mig för att prova brudklänningen en gång innan vi gick ner till frisören.. skoja inte om jag fick panik när vi inte fick upp dragkedjan!!
Rebecka drog, hennes Jimmy försökte dra ihop klänningen och jag kände hur paniken växte i mig! Den gick inte upp.. behn åkte av (utifall det var den som var i vägen) jag drog in magen så långt jag bara kunde.. men icke!
Efter 5 minuter (kändes som timmar) fick vi på den.. jag kom på ett knep och allt löste sig!

Sen satt vi ett par timmar och blev lite vackrare nere hos frisören för att lite senare bege oss mot kyrkan! Och jag var så nervös! kunde knappt gå och visste inte hur jag skulle bete mig.. tills jag såg Micke och tjejerna.. då la sig ett lugn över mig (fortfarande nervös, men inte så att jag ville lägga benen på ryggen och dra)

Klockorna började ding-dånga och strax därpå började musiken höras.. nu var det dags!
Vi gick in till den traditionella inmarschen Wagners brudmarsch..

Vi sjöng, eller lyssnade till psalmerna, sa JA till varandra och sen var det dags för min lilla överaskning till Micke!
Min kusin Mikaela sjöng "kärleksvisan" som Sarah dawn finer skrivit.. och herregud så rörd jag blev, och Micke också! Hon kan verkligen sjunga och jag tror att det var en hel del som fick lite blödlagda ögon!

(kommer lägga ut lite bilder från själva vigseln så fort tid finns)

Ut gick vi till "eine kleine nachtmusik" med mozart.. fast vi hade classico med tenasiouseD i huvudet ;)

Sen var det kramar och åter kramar! Så många vackra människor! Alla var verkligen så otroligt fina.. och det var så kul att se hur folk hade ansträngt sig till vårt svart-rosa tema!

Åkte i väg i en gamal citroen.. (om det nu var så) och fotograferade oss! Och vilka bilder! Jag tackar åter igen Jenny för korten!
Många säger att man ska boka ett proffs, det är kort som man ska ha för livet, så det är värt minst 5000:- för en timma!
Jag säger, låt någon ni känner och som kan hantera en kamera ta korten.. man känner sig avslappnad och bekväm och korten blir naturligt fina!




















kommer fler bilder sen

Kvällen avnjöts av god mat som vi fixat själva, men hjälp av våra nära och kära! Åter ett stort tack till er!

Sen blev det dans för glatta livet! Jag tror jag stod och dansade i flera timmar! Det var såå kul så jag kunde inte slita mig!


Tusen tack till alla som var med och gjorde den här dagen till den bästa i våra liv! Vi glömmer den aldrig!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ett stort grattis till er! All lycka i livet som man och hustru!

Super fina bilder!

2011-08-08 @ 07:51:28
Postat av: Jenny

Åter igen ett tack för att jag fick dela denna dag med er! Det var den finaste dagen jag upplevt hittills i mitt liv. Kramar till er från mig

2011-08-08 @ 07:57:32
Postat av: blabo

tack för att vi fick fira er stora dag tillsammans med er. kram till er.

2011-08-08 @ 09:20:57
Postat av: Anonym

Stort grattis underbara Erika!

Vilka fantastiska bilder, du är så vacker tillsammans med din man :) och små tjejerna så klart!

Alla lyckönskningar till er!

Igen, stort gratis!

Många kramar från Bellan :)

2011-08-09 @ 00:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0