Gotta ner sig, fast åt fel håll!

Jag verkligen hatar att göra dåliga val i livet.. jag blir, på riktigt, skitsur på mig själv!

Idag när jag kom hem efter att ha hämtat barnen, och slängt ihop en potatis och purjosoppa med hjälp av Linnea, och diskat klart och tillslut lagt mig i ett jättevarmt bad.. så gjorde jag en hemsk upptäckt om mig själv.
Jag har gottat ner mig i skitsaker och blivit deppig!

Trött och gnällig.. och deppig..

Jag tycker, och har alltid tyckt och kommer alltid tycka.. att man själv, och ingen annan.. aldrig någonsin, kan påverka ens välmående.. (med vissa undantag såklart)
Man har alltid ett val, bra eller dåliga. . ibland är båda valen av ondo, men man har alltid ett val.

Jag har VALT att se det mesta negativt, jag har valt att känna efter, hur trött jag är..osv

Ny inställning tack!

Jag väljer att inte låta någon gotta ner mig. . jag gör vad jag kan, och ska vara nöjd med det. Jag kan inte göra underverk. Utan det jag gör får räcka!
Jag går in med en inställning att ALLA andra också gör så gott dom kan.. Jag tänker inte misstro folk, tycka illa om folk.. eller tro att folk tycker illa om mig för den delen.
Vi lever inte i en perfekt värld.. alla är olika, alla tycker inte lika.. vi väljer att prioritera olika saker i livet, hemma och på sina jobb.. Det jag tycker är riktigt och rätt, kanske inte någon annan tycker.. och det gör ju inte den personen till en sämre person än mig.

så självklara saker egentligen.. fast ändå inte.. om ni tänker efter..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0