Juletid

Nu är glada julen slut slut slut..

Tänk så fort julen tar slut..
Julmaten är uppäten, klapparna är öppnade.. nu börjar planerna för Nyårsafton istället.. och sen är det.. påsk..osv
Våran jul firade vi hos svärföräldrarna i Sigtuna. Men först en snabbvisit hos alla (nästan) nära och kära för att dumpa av lite klappar. . Lite mysigt, att man ändå får ses.. ge varandra en kram och ett snabbt God Jul.
Trots att snön lös med sin frånvaro så hade julefriden infunnit sig.
Vi började som vanligt med tomtegröt och skinksmörgås till lunch.. sen Kalle Anka (säg vad ni vill, men han SKA vara med.. och jag sitter fortfarande och skrattar åt Robin hood och Snövit och de sju små dvärgarna) Jag tröttnar aldrig.. vissa traditioner ska man hålla på.
massa julklappar var det.. och det här var innan Lena kom med sina!


I väntant på tomten!


Eftersom Linnea hade sagt tidigare i veckan, att hon inte skulle vara rädd för tomten om hon fick sitta i farfars knä.. så var det ett litet "problem" att lösa.. och svärmor är ju inte den som är den utan gick och frågade grannarsna som så snällt ställde upp!
"dessutom hade ju Emilia ganska grymt talat om för sin lillasyster att tomten inte fanns och att det faktiskt bara var farfar som klätt ut sig, då passade det sig ännu bättre att farfar fanns med oss när tomten knackade på dörren"


Tomten!!
Tjejerna var så duktiga och sjöng "merry christmas" för honom


underbara julmaten.. nomnom

Har testat lite nytt i år.. brysselkål, det är något som jag faktiskt velat smaka, men aldrig vågat.. Så jag och svågern Anders tog mod till och smakade på eländet. . ingen favorit för min del, men det var inte så äckligt att jag behövde spotta ut det.
sen fick jag smaka på älghjärta.. jepp. . och jag lovar att det var gott.. men det kändes konstigt. lite olustigt, men gott!


jag och min make ♥


hippienea :)


Vildamillan :)

Tusen tack ALLA för de fina klapparna vi fick.. det var en jul som gick i "praktiskt" tema.

Jag sitter just nu i mina nya pyamas, och ett par subervarma mystofflor som jag totalt förälskat mig i.. (kommer bild så småningom)

Tjejerna fick miljontals Barbies..nästan, spel, och böcker och pussel, nagellack, kläder, filmer, målarfärger och papper och ja. . bara massvis med bra saker!

Sen åkte Micke iväg igår och köpte en julklapp till hela familjen.. ett Wii.. jepp.. jag har vikt mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0