Julstökat

Idag har det varit julpyssen all in vill jag lova!
Jag och tjejerna har tillverkat mandelmassbollar i två olika smaker..ubergoda om ni frågar mig!
Sen gav jag mig på julkola som Emilia efterfrågat.. Kan ju inte vara så svårt tänkte jag!
Men blev glatt påmind om varför jag aldrig gör knäck! Koka kraftigt skulle man göra enligt receptet! Pha!! Jag brände kastrullen efter 5 minuter och efter 10 började det lukta bränt socker i lägenheten.. I lugnan ro gjorde jag kultestet och tyckte minsann att dom nog var klara.. Hällde upp kolan på pappret (som jag dessutom oljat för mycket) och sen ut med skiten på balkongen.. Dom smakade sisådär..


Nu glömmer vi dom!

Sen var vi förbi min bestemor och Moffen! Dom hade fått upp hela sin tomtevärld. . Så mysigt och det väcker så många minnen när man går runt och tittar på allt det vackra! Vi fikade och grattade mormor i efterskott, sen var det bara gå hem och förbereda för nästa firande. Farbror Anders fyllde 20 idag!
Men innan vi åkte så hann jag slänga ihop lite chilisill till julafton.. Så nu är den klar också!

Hade en mysig kväll hos farmor och farfar. Dom bjöd på tacogratäng som satt fin fint i kistan! Och så fick jag smaka på den omtalade sigtunakakan! Jättegod, faktiskt..

Nu är kl 21 och jag stupar i säng brevid dom finaste tjejerna jag vet! Natti

Justja.. Vi hann slänga in nejlikorna i apelsinerna också! Nu luktar det verkligen jul här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0