Kosten

Har nu gått 4 dagar på LCHF.. om det nu hette så.
Känns bra, jag mår bra.. (med undatag från halssjukan då).. Men jag kan erkänna att jag ganska direkt gick ner 2 kg, vilket inte riktigt var poängen för min del. Har ju inte det behovet, så jag fuskar.. äter alltså en lite lite ris, bulgur, fullkornspasta.. vad det nu är för tillbehör.

Går mycket bra för Micke också, han är så jäkla duktig, blir stolt över honom!
Men ni skulle hört honom första två dagarna.. herreguuud, jag vara såå nära på att trycka ner en smörgås i halsen på honom.. "Jaaag äääär huuuuungriiiig" Det var den ända meningen som kom ur honom.. Och jag svarade bara "duuu ääääter ju feeeeel"
Men nu går det bra! ♥

Meny nu (vi börjar på torsdag för det är vår handlingsdag)

Torsdag: Ungsomelett med kassler och paprika, grön sallad till

Fredag: Kyckling med fetaostsallad kall sås (ungarna får klyftpotatis till)

Lördag: Mamma jobbar = lätt mat hemma (blodpudding till barnen som de ÄLSKAR)

Söndag:Mamma jobbar = lätt mat hemma (köttfärssås med tillbehör.. vad det nu blir)

Måndag: Mossaka, gjord på Aubergine och köttfärs, toppad med tomater och massa riven ost!

Tisdag: Korvstroganoff med kokta grönsaker (ungarna ris)

Onsdag: Fiskgratäng med blomkålsmos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0