Möte med prästen!

Igår var vi till kyrkan och träffade våran präst
vi gick igenom lite om programmet i kyrkan, övade på vad vi skulle säga och sätta ringen på fingret!
Kändes bra, jag tror att man lugnar nerverna lite när man vet exakt vad som ska hända..
Sen frågade han oss hur vi ville ha det..
(och det här hade vi pratat igenom hemma, måååånga gånger)

-Euhm.. vi vill inte ha några psalmer..

tystnad..

kan tillägga att våran präst verkar vara såld på psalmer, han kunde ju melodin till varenda låt!
-Varför?

(Varför? jag lovar att min hjärna gick i 180.. jag hade ju inte förberett ett tal om varför vi inte ville ha psalmerna.. trodde bara att sa nej, det där plockar vi bort och sen var det klart)
Så jag fick ur mig nåt om att det är ju ingen som kan psalmerna, (med min mormor som undantag, för jag är helt säker på att hon nästan kan alla psalmer)
och att vi inte vill att folk ska behöva känna sig obekväma och sitta och läsa i en psalmbok..
Egentligen, när jag tänker efter så kunde jag ju sagt något i stil med att det är ju inte därför vi gifter oss.. för att ha allsång i kyrkan.. men jag kan bara inte vara så fräck..
Det är något speciellt med kyrkor.. och jag håller med Micke, han tyckte att man inkräktar på någon annans revir.. det är bara göra som dom säger och se glad ut!
Så nu står vi där, men 3 psalmer!!!! (jaa, kära gäster, det är bara sjunga.. eller mima.. eller läs tyst för er själva.. ni har min tillåtelse)

Men jag måste ju säga att jag är glad över att både jag och Micke är veklingar, då kan vi inte skylla på varandra.. vi fattade ett gemensamt beslut att låta Prällen bestämma vigseln.. så får vi bestämma festen!

Kommentarer
Postat av: maria

jag är som en tant på alla sätt och vis, men det är ju så vackert med orgeln, blir så stämningsfullt med akustiken i kyrkan, jag tror det blir magiskt med psalmerna, och när kyrkklockorna slår... =)

2011-07-21 @ 12:15:43
URL: http://ekersens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0