Brandutbildning!

I morse vid frukostbordet så satt jag och tjejerna och småpratade lite. Av någon anledning så kom vi in på brand och vad man ska göra om det  börja brinna. Vi tränade på 112, och pekade på munnen, näsan och ögonen.. Ramsan kunde dom minsann..
Vi pratade om att man kunde hälla vatten på nåt om det brann lite, och att man kunde slå med någons jacka om det brann på någon annan människa.. väldigt invecklat blev vårt samtal.
Märkte att Emilia var lite orolig för våra katter om det skulle börja brinna här hemma..
Så vi bestämde att Pappa skulle ta Emilia och Linnea under varsin arm och jag skulle ta Vince och Stellan..
Då säger Emilia..
"Och filmerna mamma!"



Disneys nya film Trassel är favoriten hemma just nu, och jag måste ju erkänna att det är BRA!! Jag satt och både skrattade och grät när vi såg den första gången!


Kommentarer
Postat av: Jenny

JA! den är verkligen bra ;) Bra att dom lär sig om brand också! p&k

2011-06-15 @ 23:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0