Vacker morgon!

Är det inte skönt att vakna av fågelkvitter en sån här solskensmorgon som denna! Barnen ligger fortfarande och sover, och vaknar med ett leende när jag stryker bort lite hår från deras ansikten. Dom tittar på mig och ler och säger att dom älskar sin mamma.
Vi går tillsammans ut till köket och bakar vårt egna frukostbröd, det doftar ljuvligt!
Nu har vi precis ätit och är nyfikna på vad denna dag att bjuda på..

Stopp ett tag.. vem försöker jag lura? Sådär fungerar inte det verkliga livet.. det låter mer såhär!
Linnea vaknar strax innan halv 7 då Micke drar igen dörren och åker till jobbet, 2 minuter senare hör jag någon som skriker från toaletten.. Fääääääärdiiiiig.. Bara pallra sig upp med grus i ögonen.. armarna står rakt ut för att inte gå in i en vägg eller nåt.
uppmanar henne sen att gå in i sitt rum och leka lite.. här Linnea, här är din bil.. den tycker du ju så mycket om.. Mamma ska bara lägga sig och.. vila lite till...
Efter 10 minuter vaknar man av ett ryck för det är slagsmål i deras rum.. ahaa.. storasyster har också vaknat!
Jag ska bara sträcka lite på mig... (på med bolibompa)
Efter någon minut till inser jag att jag måste gå upp.. på med mina rosa rutiga pyamasbyxor och kravla sig upp
"mamma.. kan vi få se på film?"
På med poccahontas och vidare in till köket.. Det där brödet som skulle bakas hemma med omsorg förvandlas till rostbröd som ligger i frysen.. det är väl nästan samma sak..eller?
Men en sak är säker.. vi är fortfarande nyfikna på vad denna dag har att bjuda på!
mina fina fina flickor!

Kommentarer
Postat av: Jami

Nej..jag håller inte med om vad du har skrivit om flickorna under bilden..."mina fina fina flickor!

"

Du borde skriva...Mina finaste flickor..( bara om man kan skriva så här på svenska..vet jag ej)



2011-10-11 @ 17:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0