Seriously!

Idag, när solen lös som mest packade vi picknicken och begav oss mot Rosersbergs slott för att ha lite familjemys!
Vi är rookies.. lika bra att få det avklarat på en gång!
Solen lös som sagt och vi var taggade!
Men när vägen vi gick på mer och mer började förvandlas till en hinderbana så tänkte jag bara en sak! " Börja ana oråd"
Vägen skiftade nu mellan blankis, gyttjepölar och rena insjön! När vi väl kom fram till vattnet så började isvindarna att halft dra omkull oss!
Jag gjorde ett försöka att få oss att vända om men Micke var envis!
"Nu har du dragit igång det här.. nu SKA vi ha picknick"

Så vi satte oss ner på en varsin sittdyna, slängde i oss äggmackorna och sen gick vi tillbaka.. heeela långa vägen tillbaka igen!

Alltså.. friluftsliv i all sin ära! Det är mysigt, men vafan.. nästa gång ska jag välja ett ställe där man kan parkera bilen precis intill.. allternativt en soligare dag!

Men dagen slutade bra iallafall. Vi åkte hem till barnens mormor och morfar och grillade korv på gården. Även det ett litet projekt då morfar promt skulle ha en vedbrasa att grilla med. Micke och han höll nog på en timma med den där elden, men skam den som ger sig. Det blev eld och det blev korv.. och gott dessutom!

Nu lär vi säkerligen åka på en dunderförkylning efter all denna friska luft vi fått i oss idag..
Sov gott alla, det ska jag göra!


Millan försöker slänga i sig äggmackan så vi kan åka hem igen!


Allt kändes väldigt komiskt, som om vi var med i en film eller nåt.. typ sunes sommar! Vi kände oss nog lite som så!


Bästaste mormor ♥


Vedhögen som skulle tändas..


morfar sitter och väntar på att det ska ta eld..


Tur att det fanns en rolig lekpark där också..


Nea


Min fina mamma ♥


Nea busar med mormor




tillsluut så blev det eld!


Letar grillpinnar


Sen fick tjejerna bråttom!


koncentrerade!




Sen åkte vi hem till den här lila godisskålen! jepp.. här äts det godis minsann! Micke med! Men det är bara för att han har varit såå duktig!
Han kämpar på med dieten, och gått ner 6 cm i midjan, och 6kg sen han började! Duktig duktig!

Nu.. är det sängen som gäller!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad mysigt allt såg ut! Jag får gå med min lilla lurviga bebis på frilufsvandring..haha! Och Grilla korv!

JAG VILL OCKSÅ HA GODIS!!!!!!

2011-03-16 @ 01:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0