Förskola vs Dagis

Tänk att det är mitten av Maj redan! Tiden går så fruktansvärt snabbt!

Barnen tog cyklarna idag till dagis (ursäkta mitt vardagsspråk.. menar inte att trampa förskolelärare på tårna, jag vet att ni är utbildade och att ni gör ett fantastisk jobb med våra barn, men jag tycker inte om att använda ordet "skola" när jag pratar om mina tjejer som är 3 och 4 år gamla. Så små barn ska inte gå i någon skola.. och FÖR-skola är enligt mig själv när man är 6 år och går i förskoleklass.) Men det är ju bara vad jag tycker.
Jag är undersköterska, och inte åker jag till ett undersköterskeboende och jobbar.. ungefär samma sak. Eller? Säg mig vad ni tycker!

Snart är det dags att bege sig till jobbet, men först ska jag förbi Anso och sno mig en kopp kaffe..


På tal om ingenting, vi har gjort om lite på balkongen igen! Nu kan vi äntligen sitta där och avnjuta middagar utan att sitta på varandra!


Millan drar iväg på nya cyckeln!! Nu ska vi snart ge oss in i operation-ta-bort-stödhjul!


Bus-Nea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0