Forskning?

Det finns en del "ämnen" som verkligen får igång mig.. Jag blir fruktansvärt upprörd och bara exploderar!

En sak är såklart när äldre människor far illa inom vården och i samhället, mycket till följd av vårt synsätt på äldre människor i Svergie.. Man ser ner på dom, tycker dom är mindre värda och bara till "besvär".. Och ni kan säga vad ni vill, för SÅ ÄR DET!!

Varför skulle man annars sätta in matlådor (för att hålla ner kostnader) till äldre människor som inte längre kan laga sin egen mat..

Själv ser jag upp till äldre människor, de har levt hela sitt liv och förtjänar bara det bästa sin sista tid i livet!

Men det var ju såklart inte dit jag ville komma med det här inlägget..

Kolesterol!

Säg ordet och jag blir högröd och det puffrar rök ur öronen på mig!!

Forskning visar att högt kolesterolvärde orsakar hjärt och kärlsjukdomar senare i livet!
Livsmedelsverket rekommenderar DÄRFÖR att barn ska redan i tidig ålder äta och dricka lättprodukter i förebyggade syfte! Och det är där min hjärna börjar blinka rött!

Lättprodukter.. !! Hur mycket SKIT finns det inte i lättprodukter??

Och bryr man sig ens ett dugg om att det kommer ny forskning som visar att fett inte är något dåligt för kolesterolvärdet? Pratar man någonsin om det "onda" och det "goda" kolesterolet?

Livsmedelsverket verkar bestå av ett gäng människor som vägrar inse att forkningen går framåt.. och att man inte kan stå och trampa på gamla 50-tals studier! Jag bara undrar, om de även tycker det är okej med lobotomi?

Undrar ni varför jag går igång så mycket på det? Jag behöver ju inte påverkas av vad livsmedelsverket tycker och rekommenderar?.. Nej, men mina barn blir drabbade av deras rekomendationer.. för i våran kommun (och säkert många andras) så går man enbart efter vad just Livsmedelsverket rekommenderar! Man vägrar tänka själv! Jag undrar igen! Om Livsmedelsverket rekommenderar att alla ska äta fästingar, för det är bra för magen.. kommer alla börja gnaga i sig fästingar då??



Kommentarer
Postat av: Jenny

jag håller med dig till 100% !!!

2011-10-14 @ 15:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0