Heeeellsike då!

Aldrig i min vildaste fantasi hade jag trott att det skulle vara så svårt att skaffa sig ett hus!
Först så ska du hitta något som du kan tänka dig bo i, typ föralltd.. och det är lättare sagt än gjort om inga husägare tänkter sälja sina hus!
Sen gör det inte saken lättare när man har en hel del krav.. vilket vi såklart har.. ungefär som "rätt sida om vägen" och liknande. .
Vi har sånna krav.. (eller jag, jag ska inte dra in Micke i det) Men vi tar Märsta.. Rätt sida om stationsgatan.. allt annat går bort!
I Sigtuna.. Rätt sida om bron!
haha.. ja, så fjantig är jag!
Men jag tycker man ska ha krav i livet! Och när det handlar om sånna ofantliga pengar och ens livs investering, jaa.. då ska man ha fanimej ha höga krav!
Sen kan jag ju helt öppet säga att vi inte besitter en massa miljoner.. då hade det kanske inte varit lika svårt som det är idag. För 5 miljoners kåkarna.. ja, de har ju legat ute i några månader.. eee..svårsålda.. japp! Något för oss? nepp..
Nu hade vi allafall hittat drömhuset! (och den här gången var det verkligen drömhuset) Jag älskade det! Och Micke också! Allt var nytt och frächt och vi hade inte behövt lyfft ett finger på många många år! Radhus var det, på hörnet, med skogen precis nedanför! Ett av mina krav! Nära till skogen! Det är viktigt!
Jag kunde verkligen se Emilia och Linnea stå där nere vid en liten gran och bygga koja.. som jag gjorde när jag var liten! Jag hade nog 1 miljon kojor..
Och det började bra..
vi la utgångspriset.. och blev snabbt överbudade med 50 000... Så då smackade vi in 80 000:- till... och då blev det tyst..
Senare på kvällen ringde mäklaren och sa att de andra som var intresserade skulle tänka på saken tills i morgon..  (whaaat? Om man är med så får man väl komma med beslut på en gång.. Man ska väl ha tänkt klart när man väl ger sig in i en budgivning) Men icke.. mäklaren gav de tiden de behövde (antagligen för att de skulle prata om högre lån hos sin bank.. ) vilket resulterade i att vi åter igen blev överbudade med 50 000..
Så.. vi la oss..
Huset kommer nu säljas för 2500000:-.. med en månadsavgift på över 5000:-.. saftigt!
Det kommer fler hus.. någon gång kommer huset som är menat för oss! Hallå.. det är ju bara ett hus.....

Kommentarer
Postat av: jenny

det är verkligen skit tråkigt jag vet, speciellt när man hittat något man verkligen vill ha och börjar fantisera och planera. men som du skrev, någon gång kommer huset som är menat för er ;) pok

2011-10-25 @ 22:16:05
URL: http://faulseit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0