Koka gryta?

Micke leker med Emilia i barnrummet, medans jag får hjälp i köket av Linnea att fixa köttgrytan som vi ska äta till middag..

Jag har länge velat skriva en bok, ( nu menar jag inte att jag sitter med författardrömmar, än så länge har jag fötterna på jorden) men jag har alltid velat koka ihop en varsin bok till mina barn.. Först var tanken "lilla vuxen boken" eller "flytta hemifrån boken" där jag skulle skriva ner massa måsten och tips som man gärna vill veta när man blir "stor".
Jag hade exempelvis ingen aning vad skattsedel var.. Och hemförsäkring, vad skulle jag med sånt till?

Men nu har jag kommit på, att det blir två blandböcker.. Linnea som älskar att laga mat, ska få massa recept på maträtter i sin bok.. Och bilder där hon som liten är med och lagar just den maträtten..
Emilia ska också få maträtter, men mer inriktade på gluten, och brödrecept!
Hon älskar att pyssla, så massa julpyssel kan få vara med :)

Typ så har jag tänkt.. Vad tycker ni? En kul grej va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0