blöder!

Mitt mammahjärta gråter just nu!

På måndag åker jag och min man till Schweiz.. ska bli jätteskönt att komma iväg bara han och jag, att verkligen få rå om varandra. För även om man gör det bästa av vardagen och umgås när barnen har lagt sig så är det ändå aldrig bara han och jag. Det var snart 5 år sen det bara var han och jag.. (missförstå mig inte, vi har valt att ha barn i våra liv och älskar att ha det just så.. vi skulle inte byta ut det mot något annat i världen)
Visst, tjejerna har sovit borta hos farmor och farfar eller mormor och morfar nån natt.. men det kanske är 2-3 gånger om året.. MAX.. och nu tog jag i. För vi vill ha det så. vi VILL vara med våra barn.. Hade vi fortfarande haft behovet av att vara ute och festa var och varannan helg.. så hade vi inte skaffat barn.. (synd att fler inte kommer till den insikten då de planenrar barn)

Men.. det var ju inte dit jag ville komma..

Måndag åker vi.. och nu jobbar jag.. onsdag-kväll Torsdag-kväll Fredag-kväll Lördag-heldag (8-20:45) Söndag-Heldag!

Jag kommer knappt se mina barn på hela veckan.. och sen åker vi iväg!! Och det skär i mig.. jag känner mig nedstämd och vill gråta! Blä!!

Men.. i morgon när vi vaknar så ska jag hämta stora sagoboken som vi börjat läsa, och så ska vi ligga och mysa och läsa gonatt sagan på morgonen i stället! Ska dra ut på varje minut!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Den tiden ni är där borta kommer gå så fort. Och så kommer ni vara hemma igen och kunna mysa med tjejerna. Ni får ha en toppen resa och njuuuut! pok

2011-09-28 @ 23:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0