Vardag och rutiner!

Nästan..

Första veckan nu efter semestertiderna.. Eller, ja.. Mickes semester iallafall.. Tjejerna fick många veckor i sommar. Först 3 med mig, sen 1 vecka tillsammans.. och sen 3 med pappa.
Men nu är vi iallafall i fas igen.. Men man märker att det har varit skönt med lite ledighet, man har ju fått gått runt i pyamas lite längre på morgonen än nu.. Linnea ville hemskt gärna gå till förskolan i sin spindelmannen-pyamas idag.. Men där gick gränsen va?
Jag brukar låta dom välja själv ganska mycket.. men pyamas.. nä..
Sen bär det av mot jobbet.. arbetar ihop lite timmar genom vår vikarieförmedling så idag är jag någon annanstans på huset. Spännande!
Arbetar ihop timmar.. vet inte om jag har förklarat hur det fungerar här.. men det är många som frågar, och många som inte förstår när jag säger att jag jobbar genom vikarieförmedling..
Så här fungerar det alltså..
Jag jobbar 87% på schema.. och förra året så erbjöd våran kommun att de som vill ha "ökad sysselsättningsgrad" alltså gå upp i tid, (som man egetnligen säger) skulle få det. Jag valde att jobba 100%.. krukset är att man inte får sina ökade timmar på schemat man redan jobbar efter.. utan man får komma in och jobba extra när man är ledig.. för att täcka upp för övriga anställda som blir sjuka eller har semester..
Så jag jobbar 87% på schema och 13 % i en vikareförmedling.. (21 timmar extra varje månad) och en 100% lön!
Nöjd med lönen, absolut.. det gör ju skillnad.. men jag gillar inte att inte kunna planera mitt liv, då man oftast blir bokad dagen innan..
Men sånt är livet, jag har ju valt det själv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0