Walter

Nu har lille Walter bott hos oss i 4 dagar!

Första dagen var nog en omställning för hela familjen, och inte minst för Walter.. Han var vaken HELA natten.. tassade runt och tassade runt! Inte så konstigt.. han saknade ju sin matte!

Nästa dag kändes om möjligt ännu mer hopplös.. Jag hade åkt och jobbat, Micke var hemma och hade semester med tjejerna.. Och vad händer?
Jo, har får en värsta sortens allergireaktion!! Kan knappt andas och puffar till sig hjärtklappning med sin Bricanyl!
Ni anar inte hur det snurrar i huvudet på mig! Vad i helvete ska jag göra??
Micke kör iallafall Walter till mitt jobb, så får vi komma på en lösning tills jag slutar!

(ska kanske tillägga att Micke hade åkt på en riktig förkylning innan Walter kom, samt att kan känner av "nåt i luften" just nu.. Han hade puffat kanske en gång om dagen veckan innan Walter kom)

Hur som helst så provade vi att stänga av tjejernas rum, så fick Micke sova hundfritt om nätterna..

Walter har fått fortsätta följa med mig till jobbet, och det fungerar jättebra! Ni skulle se hur de äldre lyser upp när dom ser honom komma strosande! Ett leende som går från ena örat till det andra, jag blir alldeles varm i hjärtat. .

Sen skickade jag också iväg Micke till farbror doktorn för att hämta ut mer medicin.. och nu.. *peppar peppar* så är han bättre.. mycket bättre!

Och Walter verkar kommit in i familjen bra, han kommer med sina små leksaker och vill leka, tjejerna håller honom i kopplet när vi är ute och det fungerar bra med katterna.. Dom ser lite småless ut när han kommer och nosar dom i rumpan.. men det är ju bara två veckor, så dom får kort och gott stå ut!


Lilla snuffe Walter

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men stackars Micke!!!! Du vet att du kan ringa Diana eller brorsan och ni vill ha lite avlastning. Han ska ju inte behova plagas i sitt eget hem.

Later bra att han trivs pa ditt jobb, jag visste att han alskade aldre personer :)

Inte sa langt kvar nu, da far ni lite lugn och ro. Men det ar kul och skont att hora att han har det bra. puss & kram

2011-09-05 @ 22:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0