Pricktestet

Idag var det dags för Linnea att ta pricktest!
Eftersom som hon harklar sig igenom hela våren och en bit i på sommaren så är det troligtvis en allergi.

Det började jättebra, hon hoppade upp i stolen, skulle inte sitta i mammas knä, kavlade upp tröjan och slängde upp armen på bordet..
Det ritades prickar, det droppades en vätska och sen skulle en liten metallbit tryckas i droppen i 3 sekunder!
Då brast det!
Linnea drog snabbt tröjan över prickarna flög ur stolen och skrek JAG VILL INTE!!!

Så vad gör man?

Jo, man förklarar att ibland måste man göra saker som man inte vill, man försöker övertala.. Jag spelade good cop/bad cop med mig själv, försökte vara bestämd, jag MUTADE med både glass och såpbubblor, picknick, valfri leksak.. Hon fick rita prickar på mamma och droppa dropparna, hålla mamma i handen.. Jag drog det så långt att jag även hotade (vilket jag skäms ögonen ur mig för)
Hur som helst så vägrade hon.. Och det enda jag vägrade göra var att hålla fast henne.. Så det blidde inget pricktest, och ingen glass..
Linnea blev så arg att hon skulle flytta till Barbro och Moffen, sen skulle hon minsann köpa sin egna glass!

Nu får vi se om vi det blir ett test i höst istället!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jädrans unge! ;) Hihi men det är klart att det är lite läskigt.. är det nålar osv också?

Tur att hon har sån bestämd mamma! :)

2012-04-25 @ 16:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0