Samvetet

Dåligt samvete kan äta upp en inifrån.

Det händer grejer nu. Nya grejer. Väldigt stora förändringar i två små barns liv.
Vi ska flytta i sommar, och med allt som hör därtill. Det planeras och pratas mycket om hus och flytt.
Emilia kommer börja skolan i augusti. Vilket hon egentligen inte vill för hon vill gå på förskolan jämt som hon säger.
Hon har som jag nämt tidigare problem med magen, misstänkt hennes gluten men det kan lika gärna vara att hon är nervös över allt som händer och sker.

Linnea kommer eventuellt, kanske, om vi har tur byta förskola efter sommaren. Helst ville vi ha kvar henne där hon är nu, trygghet kommer för allt annat praktiskt. Men eftersom hennes avdelning kommer försvinna och bli till något helt nytt, med nya pedagoger så kan vi lika gärna starta på nytt lite närmre..

Som sagt, stora förändringar i små barns liv.
Förändringar kan vara något positivt och det är jag som förälder som ska förmedla det, men jag har varit dålig där. För om man själv är orolig över saker och ting, så kan man inte förmedla det på något bra sätt heller.
Vi har varit i valet och kvalet om vilket skola vi skulle välja till Emilia. Och Linnea vet vi inte ens hur det kommer se ut efter sommaren. Och där kan jag inte påverka alls. Jag har nog pratat med varenda en i kommunen om det här, men det är inte lätt vill jag lova.
Jag känner mig som en dålig mamma när jag inte kan förmedla bra energi till mina barn.
Men..
För att gottgöra mitt samvete lite så har jag planerat in en mor och dotter dag..
Tar Emilia en dag, bara hon och jag, och Linnea en annan dag. En dag som vi bara kan vara tillsammans och göra något kul. Slippa tävla om uppmärksamhet med sin syster. Åka iväg, äta glass.. bara vara




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0