Kalas och granar och pulka

Vilken härlig helg vi har haft. 
 
Emilia hade sitt kalas för kompisarna, en lyckad dag. 
Vi skippade tårta och bullar och körde på glasstrut (hemmagjorda) och frukttallrik istället. 
Tidigare år så har vi haft allt på bordet, men har kommit på att det ändå inte är så många som vill fika, och det är svårt att hitta något som alla gillar. Men frukten åt alla, och glasstrutarna gick hem. 
Sen hade vi den klassiska fiskedammen, än så länge ett säkert kort. 
 
Vi har också hunnit vara ute och njuta av vårt vackra vinterland! Tjejerna har åkt pulka med grannarna i vår lilla lekpark alldeles intill oss. Perfekt. Och mina nya vinterskor är helt klart toppen! Stod stilla i en timma och frös inte ens om lilltån (som övriga år har domnat bort och varit kritvit efter 20 minuter) 
 
Japp, jag stod stilla.. ganska stilla. Jag stannade hemma hela förra veckan från jobbet i och med mina sammandragningar och värkar, och bestämmde mig för att verkligen ta det lugnt, och det har jag gjort. Och jag har inte haft några mer värkar iallafall. Ett par sammandragningar, men eftersom de inte gör så ont, så är dom inte heller så farliga. 
 
Vi har också hunnit pynta julgranen! Den älskade julgranen! Vi tänker så här. Julen är väldigt kort, så varför inte passa på och njuta hela december av alla härliga tomatar och den vackra granen. Vi blir lite gladare av den. 
Alla gör vi olika. 
 
I morgon är det jobb som gäller igen. En femdagars vecka. Och jag ska verkligen tänka mig för hur jag jobbar, då ska det här säkert gå jätte bra. 
 
Emilia, min blivande sexåring! 
 
Och tydligen får övriga bilder vänta då blogg.se bråkar i vanlig ordning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0