Köttbullar!

Man skulle kunna tro att köttbullar vore typiskt småbarnsfamiljsmiddag.. Men inte hemma hos oss! Här är det unikt att vi äter köttbullar.. Så unikt att det är helt okej att äta det en fredagskväll med blomkålspure och gräddsås!
Varför?

Jag ska göra historien kort!
Vi köper inte färdiglagade köttbullar.. (klart att det har hänt nån gång) Dom luktar prutt och smakar prutt..
Och jag lagar inte så ofta eftersom mina egentligen smakar mer skit än de köpta!
Micke erkände till och med att han tycker om de färdiglagade.... det säger en hel del om hans frus köttbullar!!
Idag lagade jag köttbullar! Fick till konsistensen.. dom blev inte hårda och torra..
Men smaken... NADA!!
Det var så illa att Linneas köttbulle åkte ner och var på väg tillbaka igen!!
Hjälp mig.. hur jävla mycket salt ska jag ha i? Ge mig ett mått att gå på!! Kryddor! Hur mycket?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har haft samma problem med att göra just köttbullar. Men jag kom över ett recept till jul då vi hade knytis hos syrran på julafton. Och dom blev omtyckta och godkända av släkten, även min rödbetssallad om jag får skryta lite :P



Jag lägger upp receptet på köttbullarna på min blogg ;)



2012-02-22 @ 08:13:34
Postat av: Jenny

Hade samma problem tills jag kom över ett recept på nätet. Blev uppskattat på julafton.



Lägger upp receptet på min blogg ;)

2012-02-22 @ 08:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0