LCHF Chokladmousse

okej.. den där karaktären jag pratade om tidigare i veckan.. den kan ni ju fetglömma!

Kalaset idag var för mycket för en sockermissbrukare som mig..
Visserligen så stod jag emot både glass och kakor och godis..
Men så fort sista kalasgästen gått hem så staplade jag iväg till ica för att köpa choklad av 70%..
(tog en genväg förbi mormor och morfar för att lämna alla kakor som blev över)
Väl hemma slängde jag ihop chokladmousse a´la LCHF..
Vispa 3 dl grädde.. väldigt lös

Ner med 2 äggulor

Blanda ner 100g smält choklad (70%)

(ner i små skålar och in i kylen.. mumsigt med lite hallon på)

Har inte riktigt förstått grejen med att kunna äta den chokladen.. finns ju socker där med? Men men.. jag spelar dum och njuter!
valde en choklad med mintsmak! nom nom!!


Till middag.. tacogratäng!

Kommentarer
Postat av: Anne-sofie

Ser ut som om en eller två sådana skulle kunna slinka ner i min mage :)

2012-02-11 @ 22:30:00
Postat av: Rebecka

Mmmm.. smarrigt! :D

2012-02-12 @ 20:34:48
Postat av: Dee

Åh men skriv gärna ut recepten på middagen ni äter, det ser supergott ut! :)

2012-02-13 @ 17:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0