förbereda sig mentalt?

Visst är det väl så, att när man planerar för att köra diet eller sluta med godis, dra ner på kaffet eller ja.. vad som hellst egentligen.. Så måste man nästan (säkert omedvetet) trycka i sig i, för att kompensera för allt man kommer gå miste om i framtiden.. visst! Säg att ni är likadana..

Igår när vi köpte hem lite lördagsgodis.. så fick jag nästan hjärtstop när jag såg hur mycket vi köpt för.. 100:- ?? Vaaa?? Och det bästa var att när den chocken lagt sig.. så insåg jag lite senare på kvällen att vi faktiskt tryckt i oss hela skiten! What? Det händer nästan aldrig här hemma.. tjejerna har alltid godis kvar i sina påsar som slängs på söndagen.. och samma gäller oss.. och om vi inte slänger godiset så räcker det alltid till typ torsdagen veckan därpå.
Men inte igår.. vi satt som en hög geleklumpar i soffan.. och jag lovar att det inte bara var jag som mådde illa..
Ungefär 3 veckor kvar tills vi sätter igång.. Så då hinner vi rensa bort allt som vi inte ska ha.. och köpa hem massa bra saker!
Ska testa baka ett Lchf bröd.. gjort på keso? Ska bli spännande.. och det bästa med det (om det blir bra) är att Emilia också kommer kunna äta det..! Lchf = inget vetemjöl.. woohoo
passade på att äta lite hemgjorda hamburgare..


käkade rostbröd med nutella på!! nomnomnom.. blir bye bye sen!



Kommentarer
Postat av: dee

Jag börjar med mitt nya sundare liv imorn med en annan slags "diet" och har tryckt i mig så ooootroligt mycket skit nu... bara för att... det är ju ett big no no sen och då ska man äta tills man spyr trots man inte är sugen?? Makes no sense!

2012-01-08 @ 17:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0