helvetesjävlaskitdag!

Jomenvisst surru surru!
Idag har vi en SÅN dag!
Började redan igår kväll då jag inte kunde somna.. ni vet så att man bara ligger och snurrar runt och aldrig hittar den där sköna sovställningen..
Sen började jag drömma helgalna drömmar! Min chef hade annordnat matätartävling.. med falukorv!!! ?!
Upp tidigt för att hinna iväg till läkarmottagningen för Emilia.. lite problem som jag väljer att inte skriva ut här.. Och efter att ha kollat och haft sig så kommer man inte fram till något.. förutom att Emilia har jättestora halsmandlar? Tog halsprov som inte visade någonting, och jag ska numera hålla kolla på henne om hon har andingsuppehåll på nätterna..
Sen hann vi gå igenom hennes celiaki lite, och vi ska tillbaka om två veckor för att ta blodprov för att se om allt är som det ska...
Bra bra.. färdig där, och vidare över gatan till kommunhuset för att lämna in papper inför skolvalet.. och lite annat tjaffs..
färdig där, och vidare mot förskolan! jippiiiii.. dom är ute när vi kommer! Emilias favorit.. eller inte! Hon hatar när dom är ute på en gång..eller ska gå ut direkt när vi kommer.. Så jag vet, redan i förväg att det kommer bli en jobbig lämning.. och inte nog med det så har dom varit hemma en längre tid, och bara det ger ju inte goda förutsättningar!
Som pricken över i:et så är den 1 pedagog från tjejernas avdelningen.. och typ hundra vikarier som bara står rakt upp och ner och inte fattar vad dom ska göra.. Så jag står där, försöker locka tjejerna med några ispölar, lite snö? "ska ni inte gå och kolla vad dom gör där bort?" Inget hjälper.. det är bara mamma som duger.. Vikarierna står fortfarande bara och stirrar.. som ett gäng fån! Inombords har jag lust att ställa till en scen! Ifrågasätta deras val av yrke, och bara skälla på dom.. men det hade ju inte gjort saken bättre.
Tillslut kommer "våran" pedagog, omfamnar tjejerna..så jag kan gå.. Emilias gråt hörs hela vägen hem..
Nu sitter jag här.. med en tebalja fast med kaffe i.. och försöker infinna lugnet innan jag åker till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Maria

ha! jag och Nicke sitter just och pratar om tölpiga förskolevikarier. jisses!!! finns inget värre. bläää! Läser att det är samma på eran f-skola. Mah, jag blir galen när jag läser sånt och upplever det själv..=(

2012-01-18 @ 19:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0