Lek o bus och fluffpannkaka

Hemma igen efter en heldag med moster Rebecka.
Fråga mig inte vart från jag fick den dumma idén att vi skulle åka till Lek o Bus.. under jullovet, när precis allaandrajävlarvardär.. men så får man ju inte säga.
Tjejerna jublade högt när jag berättade att vi skulle åka dit, och vi hade ju faktiskt kul där. Trots allt folk, barnskrik och svettiga pappor! Men det är kul.. jag ser faktiskt hellre en svettig pappa som leker med sina barn, än någon som slår sig ner på en stol och låter barnen leka själva.
Barn tycker det är KUL när vuxna är med och leker, och vem vill inte vara en närvarande förälder? Det ska vi nog inte gå in på.. kommer inte kunna sluta skriva då.
Efter lek o bus fortsatte vi göra som alla andra i stockholms norrort.. åkte till IKEA! Jomenvisst.. vi fortsatte i samma anda. Tog lite fika först bara, laddade batterierna för att stånka oss in bland folkvimmlet. (så farligt var det faktiskt inte)
Moster skulle köpa lite saker till bebben i magen, men gick tomhänt därifrån.. tur att hon har god tid på sig.
Själv fyndade jag en liten grön matta till tjejernas "bio-hörna" för 49:-
Väl hemma slängdes det ihop en fluffpannkaka!
..som jag alltid misslyckas med.. den blir alltid för tunn och bränd.. och så går det så lång tid mellan gångerna att jag glömmer bort att jag måste göra en dubbelsats för att det ska bli bra.
Fluffpannkaka med böldpest.. smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

så kul, men oooj vad trött jag är ;D

bebben undrade nog vafasen vi höll på med..

eller så tyckte han att det var superkul att leka med husinerna :D

2012-01-05 @ 19:04:40
Postat av: dee

Den där pannkakan ser ju riktigt aptitlig ut;-)

2012-01-05 @ 19:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0