sömnproblem?

Nej, inte jag.. jag somnar som en klubbad säl så fort jag lägger huvudet på kudden.
Men Linnea har tappat allt som har med rutiner att göra.. ända sen julafton. Hon är inte längre trött på kvällarna och kan lätt hålla sig vaken fram till efter 21..
Visst.. jag klagar inte över att hon också sover längre på mornarna, vilket ger mig sovmorgon till 8!!
Men det kanske inte är så där jättebra när vi ska tillbaka till vanliga rutiner om en vecka.
Så hur ska man göra?
Vi håller fortfarande våra kvällsrutiner med bad och nattsaga.. Men när det är gjort, och dom ligger i sina sänger så tassar hon upp minst sjuttielva gånger innan hon tillslut somnar.
Igår kväll gick hon upp för 5:e gånger för att kissa.. efter några minuter går jag för att titta till henne och ser hur hon står och torkar rent med ett papper kring handfatet.. "det var blött här mamma"
Jag skulle lätt kunna lägga mig brevid henne, bara för att få henne att somna i normal tid.. men då är jag rädd att vi får börja om helt från början med att hon ska somna själv..
Ibland önskar jag att jag var en sån där supermorsa.. som vet exakt vad man ska göra vid alla tillfällen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0