ute

Passade på att ta oss en promenad ute i det härliga vädret medans vi väntade på att tvättmaskinerna skulle bli klara..
Vi riktade in oss mot en lekplats, men i vanlig ordning kommer vi aldrig så långt.
Och det är det som är så mysigt med små barn.. dom hittar alltid massa saker på vägen.. lite frostade löv, en pöl som blivit till is.. en backe blir plötsligt en rutshkana.. Det gäller att låta barnen utfoska och leka med det som deras ögon ser.. ta sig tid att bara vara...
helt plötsligt la dom sig ner.. båda två..





huliganmamma?
fin balans
här tog Emilias humör slut.. det blir lätt så när man är fem och det inte går som man vill. . Hon blev jättesur för att hon inte klarade av att gå balansgång på stubbarna.. så sur att hon inte skulle följa med oss hem..
Och vad gör man?
Jo, man säger såklart.. sitt här du, men vi går hem nu.. för man vet ju att dom kommer efter..
sagt var gjort och vi började gå.. och man nästan vred huvudet ur led för att kolla så att hon verkligen följde med oss.. Vilket hon inte gjorde..
Vi gick runt bakom ett hörn för att gömma oss, och när Micke tittade efter henne.. var hon borta! Ni anar inte vilken smärta det kom i mig.. Det var som att någon slet hjärtat ur mig..
Tur att vi klätt våra barn i mycket färgglada kläder.. Emilia hade gått åt andra hållet, och gömt sig bakom en sten! och hennes overall lös ganska fint bakom allt grått och vitt..

Sen gick vi hem.. men jag kommer ALDRIG låta henne sitt kvar någon gång.. hur sur hon än är.. Hemska saker händer så fort, och det finns mycket sjuka människor ibland oss.. (ja, jag vet att jag låter lite halvstörd nu.. men så är det.. när det kommer tills ens barn så är man inte naiv)






Kommentarer
Postat av: Anne-sofie

Huligan mamma ,alldeles riktigt skrivit !!!! Hemska saker du har på dig !! Du kommer få en allergichock !! Hahahahahhaa

2012-01-08 @ 19:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0