Gröna Lund

"Idag ska ni få en överraskning" 
 

Vi tog tidigt tåg in till stockholm, åt lite skräpmat och tog sen en promenad mot slussen. Linnea trodde först att överraskningen skulle vara att åka till moster och Noel. Men när vi kom till Stockholm så ändrade hon sig. Det var väldigt spännande att gå förbi slottet, men vakten var så läskig att vi inte kunde stanna särskilt länge. En snabbtitt och sen gick vi vidare. 
 
Emilia spanar på vakten.. 
 
Vi gick och gick, utan ett endaste gnäll, hoppade på lilla båden mot djurgården och for iväg. När Emilia såg karusellerna utbrast hon:
 
"Ska vi till GRÖNA LUND!!!!" "Det här är den bästa dagen i mitt liv"
 

Efter några snabba blickar på "uppskjutet" (eller vad det nu heter) så bestämde Emilia sig snabbt för att när hon blev stor så skulle hon aldrig bli vuxen, hon skulle åka barnkaruseller tills hon blev 50. 
 
ett varsitt åkband och sen fick tjejerna åka hur mycket dom ville
 
Stora tjejer som åkte det mesta själva. Förutom nyckelpigan och tekopparna. Nyckelpigan var tydligen lite läskig för när vi gick därifrån sa Linnea:
"den där gillade jag INTE, nu är jag jättearg"
 
 
Jag tyckte det var skitkul att bilarna såg ut som taxi, mycket verklighetstroget när ungarna körde runt som dårar
 
Vi hälsade på hos pettson och findus. Jättemysigt litet hus. 
 
På båten hem
 
pappan och Emilia. Blit lite lycklig av hand-i-hand bilder. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0