Kinamat och Hortensia

Idag hann vi med en hel del. Först lite bankärenden och lek i lekparken.
Klockan 10 var vi hos min faster och hängde en stund på hennes balkong. Min faster är som en blomma hela hon, det hon inte kan om växter är nog inte värt att veta.
Vi tog en promenad och tittade på blommor och massa annat grönt. Jag, som aldrig någonsin varit intresserad av blommor (så länge de inte är köpta och kommer i bukett såklart) jag tyckte det var jättekul!
Jag planerar och har mig inför flytten och vår lilla gräsplätt.
Vi stannade och åt lite kinamat, "restaurang" utbrast tjejerna och dom tyckte att det var jättekul! (nä, vi äter inte ute så ofta, och det märktes idag, de var helt lyriska)
Emilia åt sig mätt på nudlar och Linnea på friterad kyckling!
Lagom när paltkoman slog till så begav vi oss sakta hemåt. Lite lunkandes.. Tittade på mer blommor.
Helt plötsligt så kom jag på en blomma som växer häromkring, den ser ut som en vit boll.. stor vit fluffboll. Jag kunde inte få min faster att förstå vad det var. Hon nämnde Hortensia men det var det icke.. för jag minns att den hade ett man.. ett tjejnamn. .
Och ni vet väl hur det är när man inte kommer på något, när man "har det på tungan".. Så fruktansärt frustrerande. Jag googlade "stor vid bollblomma", men tänka sig.. jag fick inte fram den.
Nu ikväll så ploppade Annabella upp i huvudet på mig, och visst hette den så..nästan Vidjehortensia, Annabelle!
bilden är från google
Och, ett gäng av de där finingarna ska flytta hem till oss.. har jag bestämt!
Löjtnantshjärta, den ska jag också ha.. men kan inte bestämma mig för en vit eller "orginal"

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sånna där löjtnanshjärtan har vi i våran rabatt :)

2012-06-11 @ 23:15:24
Postat av: Maria

Åh hortensia annabelle kärade jag ner mig i förra året, dom är sååååå fina! Finns att köpa i Rosendals slottsträdgård=)



Magnolia, pioner, och rhododendron är också favoriter.



Kul att ni kommer kunna plantera och göra fint på egen tomt nu=) Måste vara massa pirr att få flytta till nytt och frächt=)



Kram

2012-06-12 @ 12:23:42
Postat av: Maria

aha.. nu såg jag din kommentar också=) haha=)=)

2012-06-12 @ 12:36:30
Postat av: Rebecka

Ja, vår älskade faster! <3

2012-06-12 @ 17:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0