En bild i timmen

Jag tycker att det är riktigt kul att läsa andras bloggar.. Jag blir ofta inspirerad av allt från middagstips till bra barnkläder. Saker att göra och inredning. Saker att göra.. En av bloggarna som jag slaviskt följer är Ekersens blogg (HÄR) I veckan gjorde hon något kul som "En bild i timmen" och uppmanade andra bloggare att göra samma sak, vilket jag såklart måste göra, speciellt eftersom jag tycker att det är så roligt att fota..
så här kommer den.. våran fredag i bilder!
Vaknade 5:30.. låg och snosade i sängen en liten stund och "tittade" på bolibompa!


Runt halv sju är vi vakna och äter lite god frukost! Linnea mumsar på gröt, Emilia vill ha smörgås med lördagskorv och jag äter ägg.. och Te.. för kaffet var slut.. igen!


7:55.. Jag springer runt i lägenheten och bäddarsängar och storstädar badrummet.. Tjejerna spelar spel!


Lite senare är vi påväg mot affären och upptäcker att det har börjat växa saker ur jorden!! Tjejerna minns från förra året att de där gröna sakerna kommer bli blommor!


09:52 Linnea står och försöker övertala mamma att vi faktiskt behöver ha den där yoghurten.. Fast mamma är minst lika envis.. så det blidde ingen yoghurt..


Stannar i lekparken på vägen hem.. Men kommer inte så mycket längre än så för vi hittar Moffen som är ute på promenad och går och hälsar på där istället.


10:51 har vi fikat lite hos min mormor och morfar ♥ snart tar vi våra matvaror och knallar hemåt!


11:51 tillagas det lite coleslaw..


..och en stund senare äts den upp, fast tjejerna åt stekt potatis med korv.
Till lunch hade vi besök av Linda och moster Rebecka


Strax innan två gick vi till förskolan som hade annordnat voffeldisco. Som vanlig är vi lediga när allt roltigt händer, men den här gången gick vi dit iallafall, och tjejerna var så välkomna! Det var härligt att se så glada barn mumsa på voffla och dansa loss till musik dom själva valt och discolampan som snurrade.


Moster hänger fortfarande kvar med oss och klockan är 15:36!  8 veckor kvar sen kommer han ut våran lilla efterlängtade kusin



Medans vi väntar på pappan och lite storhandling så hänger vi i lekparken en stund


18:20.. hemma igen och sen middag intages! Fredag och Tacos..


och efterrätten är glass.. alla fick välja sin favorit


19:53 fotar tjejernas masker som de gjort själva på förskolan inför voffeldiscot


20:31.. tjejerna säger godnatt efter en lång dag. Exakt 30 minuter senare somnar även jag i min säng.






Kommentarer
Postat av: Rebecka

Helt underbart inlägg!!! Älskar när det är mycket bilder!! För dom växer så fort och då känns det som man hänger med på ett annat sätt, vill ju inte missa något igentligen av deras utveckling och uppväxt! Moster älskar sina tjejer!!! <3

2012-03-25 @ 21:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0