pedagogiskt

Att mina barn inte längre tycker om att gå till doktorn och bli undersökta är ett faktum.
Nu är det upp till oss som föräldrar att ända på det, så gott det går iallafall..

Vi fick ett tips sist Emilia var på barnmottagningen och var livrädd för blodprovet. .
Köp en doktosväska och lek mycket doktor hemma

Har inte hittat någon doktorsväska som jag tycker om än, vill att det ska vara ganska verkligehetstroget. Så jag håller på att göra en egen.
I höst ska Linnea eventuellet få göra pricktesten igen, om vi lyckas få henne att acceptera det. Så vi har hela sommaren på oss att få bort doktorskräcken.
Start idag!


Dr Nea hjälper första patienten Kattis


Dr Emilia undersöker lillasyster


Zebrakatten fick genomgå ett pricktest! Visade sig visst att han var allergisk mot hallon!



Det här var mycket populärt! Timmen innan vi skulle till förskolan gick väldigt snabbt!
Jag tänkte plocka ihop en liten väska med olika saker. Plåster och någon gasbinda, finns att köpa på apoteket. Där finns säkert mycket annat skoj också.
Läste någonstans att någon hade tagit gamla kryddburkar och lagt i russin som piller, och vatten i ena som medicin. Funderar på att skriva ut en röntgenbild som de kan leka med, och kanske rita upp en stor bild tillsammans på kroppen.
Yes.. här går vi All In!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0