Ska jag dö nu eller?

De senaste tre åren så har jag haft ont i magen.. till och från, men mest till.. Jag har gjort två ynka besök hos läkaren och sen låtit det rinna ut ur sanden. Hann testa ett läkemedel för "begynnande magsår" och göra ultraljud på galla, magsäck och organen runtikring.. men det såg fint ut allting.

Sen har tiden gått.. och jag har funderat, tarmfickor? laktos? gluten?
I början på denna vecka fick jag nog och bestämde att jag måste ta tag i det här och fick en läkartid idag.

Doktorn frågade massa frågor och bestämde att jag skulle få en remiss till gastroskopi och undersöka magsäcken.. (tarmarna kunde han utesluta efter att min smärta satt högre upp)

sen kände och klämde han på magen.. och kom fram till att det var kroppspulsådern som smärtade (?!) Han misstänkte att den var "breddad" eller förstorad.. minns knappt vad han sa.
Han ändrade gastroskopin mot en remiss till skiktrötgen istället..

Han frågade om någon i min släkt dött av sånt här.. huh? (osmidigt eller vad?)
Och när jag frågade om det var farligt så kunde han inte svara på det utan vi fick vänta till efter röntgen..

Jag gick dit med en fråga och kom hem med tusen..

Men jag är inte orolig.. Jag har sen länge tappat förtroendet för dagens läkare. Och jag kommer fortsätta att tro att det är väldigt mycket gaser i magen, eller laktos eller nåt annat tills motsatsen är bevisad.




Kommentarer
Postat av: Rebecka

NEEEJ DET SKA DU INTE!!!!

Nu får du gå på det där läkarbesöket och se att allt är bra! :)

Annars fixar dom dig, dom som får det och "hittar" det (vilket man alltid gör om man gör sån röntgen) blir bra!!! <3

Älskar dig! God natt! <3

2012-05-11 @ 23:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0