Jul Jul.. strålande juuuuuuul!!!!!

Tänk att det snart är december, och JUL. Jag älskar julen, jag älskar alla dofter, allt pynt och god mat. Värmen och ljusen! 
 

"Åh nej" suckar många.. Det pratas om stress och hets kring julklappar och fara hit och flänga dit. 
 
Och jag sticker inte under stolen med att jag också känt så, när man är mitt i det så är det lätt att stressa, och man känner många gånger att julen bara handlar om julklappar, när de är utdelade så vad återstår då? 
MASSOR! 
För det är ju upp till var och en att se till att man får den jul man önskar. Vad stressar man till? 
 
Jag ska verkligen göra en kraftansträngning för att få till den mest ultimata julen, det vill säga, familj, god mat och en varm gemenskap. 
Jag vill lära mina barn att julen inte handlar om klappar, att man ska vara glad åt allt runt om kring. (men såklart, att de får julklappar också) Men jag vill ta bort fokus från det. 
Och hur göra man det då? 
Ska man fördela julklappar under dagen? Låta barnen se och reflektera över vad de faktiskt får? 
 
Någon som sitter på bra tips så dela gärna med er till mig. 
 
 
Och på tal om julklappar så skrevs det önskelistor igår morse vid frukost bordet. Vi pratade om att om man önskar sig leksaker så kanske man måste ta bort några leksaker som man redan har, göra plats liksom. Det förstod ju tjejerna direkt och bestämde tillsammans att dockskåpet inte användes längre. 
Det är perfekt tid nu att "sålla" lite i barnens rum, det finns säker många andra som kan glädjas av sakerna. 
 
 
Längtar

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Kommer bli en urmysig jul, hoppas alla som sagt dom ska komma kommer bara! :)

2012-11-06 @ 19:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0