Ullared

I helgen gjorde jag och min käre make vårt premiärbesök på Ullared Gekås.
(Nej, han blev inte tvingad eller hotad.. Jag har valt honom med omsorg och han gillar att shoppa) 
 
Med oss hade vi ullaredsproffset, min kollega Anne-Sofie. Vi fick tydliga intruktioner hur vi skulle gå tillväga med allt. Exempevis:
-Mät barnens längd, armar osv innan ni åker
-Mät fönster och skriv på lapp om ni ska köpa gardiner
-Ta med frukost som vi äter i kön innan vi ska in
-Ta tre kundkorgar, lägg två under vagnen och fyll med småsaker, och en i vagnen som kan tas med vid trånga utrymmen. (bästa tipset) 
 
Vi åkte buss ner som gick kl 22. Sov som en kratta (såklart) hela vägen ner. Jag har garanterat trycksår i arslet efter den här resan. (nästa gång ska jag ta med en kudde att sitta på) 
Kl 06:00 stod vi i kö, åt vår frukost och strax innan 07:00 öppnade dom. En timme kan låta som lång tid, men det gick fort. 
 
Jag och Micke prickade av vår inköpslista (julklappar) väldigt fort. Kl 10:00 var vi helt klara. Men sen strosade vi runt i lugnan ro och plockade på oss lite andra fynd. 
En del påstår att Ullared är full med skitsaker, och ja, såklart att det säkert finns en hel del, men man väljer själv vad man vill stoppa i kundvagnen. De har mycket bra saker och vi har fyndat vill jag lova. 
Vi köpte en Barbie till Emilia i julklapp, gav 229:- för den, i en vanlig butik kostar den 399:- Det är lite skillnad. 
 
kl 15 åkte vi hem, och det var nog ännu värre än ditresan. Jag kände mig skitig och smutsig. Var trött som ett as efter att inte sovit nåt natten innan och dessutom inte bajsat på en evighet. Ni kan ju själva räkna ut mitt humör! 
 
Hemma igen kl 22. Och när jag fått bortstat tänderna och gått på toaletten så kom det ny energi. Så jag la mig på golvet och slog in lite julklappar. 
Tänk att det är början på november och vi är nästan helt klara med julklapparna. 
Vad var det jag sa? Ska satsa helhjärtat på en ostressad jul i år. 
 
Tadaaa!! 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som ett äventyr ;) jag är lite avis, minus ickeskitandet då :)
Och en stressfri jul låter inte helt fel!
Kram på dig

2012-11-06 @ 00:16:47
Postat av: Rebecka

Jag vill också dit!!!
Ska spara massor och åka i vår! :P
Vill du med då? :D

2012-11-06 @ 19:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0