Aphjärna!!

Jag sitter här i skamvrån, men datorn påslagen (såklart).. skolböckerna ligger uppfläkta och studieuppgifterna klingar i huvudet på mig. Tre stycken kvar. Tre stycken A-uppgifter kvar. Vilket betyder inte bara faktasvar, utan djupare svar. Om man inte nöjer sig med ett E såklart.. E = Godkänt, A = Mycket Väl Godkänt. 
 
Jag är trött och tom i huvudet.. det enda ord som kommer fram när jag försöker skriva något djupt och vettigt, är Aphjärna! Aphjärna Aphjärna Aphjärna.. det ekar i huvudet på mig. 
 
Jag har läst en bok. Du tror du vet allting, som är skriven av Marie Peterson. Dotter till en Alzheimersjuk mamma, vilket också är själva handlingen i boken. Väldigt gripande bok, och nu ska jag skriva en djup recension av den. 
 
Jävla aphjärna. 
 
Jag vet att jag kan det här. Att skriva har jag inga problem med, jag tycker ju om att uttrycka mig i text. Men vissa dagar går det bara inte. Det är tomt. 
 
Jag störs av diskmaskinens oljud.. jag hör hur katterna springer upp och ner för trappen, majuar omkring mig för att locka på min uppmärksamhet. Jag har vräkt i mig resterna från chipsskålen som vi hade i lördags så jag har ont i magen. Trött och dåsig. 
Snart ska jag åka till jobbet. 
 
Jag får helt enkelt acceptera att det inte blir någonting gjort idag. 
 
Ett stycke Aphjärna!!! 

Kommentarer
Postat av: Anne-Sofie

Vilken sötnos till aphjärna du är :)

2012-10-29 @ 12:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0