Kvinnofolk alltså!

Jag skulle aldrig någonsin ge mig in en en genusdiskussion eller jämställdhet, helt enkelt för att sitter på alldeles för lite kunskap om det. Och för att jag står med en fot på varsin sida. 
 
Och jag vet inte ens om det här hör till samma ämne, men visst fan är det stor skillnad på män och kvinnor? 
Detta kvinnofolk kan ju driva mig till vansinne! På riktigt. Elaka jävlar, det är vad vi är! Män är inte så här, inte de flesta iallfall.. (och kom inte och säg att män snackar skit, eller gör det, för det gör dom, men på ett helt annat sätt)
 
Ska jag börja från början? 
Jag gick industriprogrammet i gymnasiumet, där var vi två tjejer och resten killar. 
Sen har jag arbetat i olika verkstäder, som cateringlastare på Arlanda och på olika lager. Alltid mansdominerande yrken. 
 
Nu jobbar jag inom vården.. 99% kvinnor! Och dra mig baklänges in i en fågelholk, men satan i helvete vad det kan snackas skit om varandra. Vilken skillnad det är! Det är som att det pågår ett krig mellan kvinnorna, det är som oskrivna lagar att inte se varandras styrkor, och för allt i världen, om du ser dom, så låt ingen annan få veta det. Och nu gäller det här inte bara på mitt jobb, utan generellt..
Klart att det finns undantag, men de är nog rätt få. 
 
Varför är det så här? Varför ska man hela tiden bräcka varandra? Istället för att stötta och lyfta varandra? 
 
Sjukt är det iallfall! 
 

Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Hej!
Vill tipsa om två tävlingar hos mig:
--------------------
http://lottizdays.blogg.se/2012/october/tavla-om-ett-komplett-kalas-hos-partytajm.html
----------------
http://lottizdays.blogg.se/2012/october/fototavling-tavla-med-din-basta-hostbild.html

Var gärna med.

2012-10-25 @ 21:36:12
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Karin - Om livet i linoleumheaven

...Och där är anledningen till att jag ibland är sjukt sugen på att lägga benen på ryggen och springa åt andra hållet. Bort från sjukvården alltså.

2012-10-25 @ 22:24:45
URL: http://www.karinsblogg.com
Postat av: Petra

Håller med! Helt jäkla otroligt vad kvinnor kan. Skitsnack till tusen! Bajs på det säger jag :)
Och kram till dig :)

2012-10-25 @ 22:32:15
Postat av: Linda

Känner verkligen igen mig. För det är ungefär samma på mitt jobb. Värre när jag arbetade dag.
Fast jag höll mig mer till rättvisa när ngn kom och snackade skit om ngn annan arbetskollega. Såsom att se det från den andres sida och perspektiv! Jag sa som det var, att det här borde tas med människan det handlar om. Men det vågar dom flesta inte.
Kvinnor kanske har mer revalitet sinsemellan?!:)

2012-10-26 @ 14:18:43
URL: http://ratataa.blogg.se
Postat av: Jenny

Så sant! Varför tror du jag jobbar natt? ;)
Jag är heeeelt själv och om jag behöver hjälp så ringer jag på en som kommer och hjälper mig och som sen går vidare och hjälper någon annan ;)

2012-10-27 @ 03:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0