Massa ljus och kallt

Så var helgen slut igen då, tycker veckorna bara rusar fram! Man glömmer bort att stanna upp och reflektera över vad som händer om dagarna, allt bara går som i ett ekorrehjul.. Och det kan man inte skylla på någon annan än sig själv. Jag borde bli bättre på det, jag ska nog ta och bli det. På att stanna upp lite då och då. 
 
Igår hade vi hela huset fullt av ljus, massa vackra lyktor och härliga dofter.. och värme! Tack alla ni som var här, det var ju supermysigt! Mysigt är mitt nya ord, det får jag nog in i varenda mening.
 
Idag har pappan varit och bytt till vinterdäck, och under tiden så passade övriga familjen på att ta en liten tripp till mormor. Vi bor så nära, men ses så sällan att det egentligen vore skam! 
Sen testkörde jag bilen hem, så att vinterdäcken satt på plats. Kändes bra, jag trivs med att köra, även om jag inte är så jädrans duktig. Men ju fler timmar bakom ratten dessdå bättre! 
 
Såklart har vi varit ute och strosat i det vackra höstvädret också! Ungarna lekte av sig och föräldrarna fick i sig lite frisk luft och sol på köpet. 
Vi brukar inte dra på barnen vinterkläder så här tidigt, men de tyckte nog att det var rätt skönt ändå. Annars brukar vi hålla oss tills det är ett par minus iallfall. Överdragsbyxor och fleece fungerar utmärkt annars. 
 
 
 
Det har pysslats idag också.. då ser det ut så är på skrivbordet! 
 
Lillasyster fotar storasyster
 
 ...
 
 
Fina ungar! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0