Demenskurs

Har idag påbörjat en demenskurs som ska pågå i 10 veckor. Varje fredag är det utbildningsdag, och detta bjuder kommunen på. Tackar och bockar. Utbildningar är superviktiga!

Det har hänt rätt mycket skoj nu, med arbetet med nya värdegrunden och nu den här utbildningen, och jag känner bara mer och mer hur rätt jag är. Jag har hittat något som jag tycker om och det finns så mycket att göra, och det går att påverka.

Att jobba med så sjuka människor som demenssjuka är inte alltid lätt, som många gärna tror. Men det är väl så, att det svåra börjar när man är engagerad och verkligen vill göra ett bra jobb.


Kommentarer
Postat av: karins blogg - om livet i linoleumheaven (Tävla om produkt från BABYBJÖRN i bloggen!)

Tänk om alla var som du på jobb!

2012-09-22 @ 19:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0