Sigtuna stadslopp 2012

Igår var det dags för årets andra lopp, mitt livs andra lopp!

Jag skulle ljuga om jag sa att jag var upplagd för det. Men när vi väl stod där, med nervositeten hängandes i magsäcken, så kände jag ändå att jag skulle fixa det. Alltså klara 5 km utan att stanna. (för jag tror, fast jag vet att det inte är så, att om jag inte har tränat på 3 veckor så måste jag börja om på noll, alltså klara 100 meter och sen typ dö) jag kände mig trött, och hade jag sprungit ensam och inte i ett lopp så hade jag gett upp efter 3 km. Men nu gjorde jag inte det, jag fortsatte, upp för de där jävla backarna som jag bara hatade just då.

Men fram kom jag, och ju mer jag sprang, desto lättare gick det (backarna planades ut i loppets sista del)
Jag sprang i mål på 29,17 (om jag inte minns fel nu) kom på plats 36 bland damerna i 5 km.
Jag är nöjd, det var kul, och jag satsar på att ta revansch 2013!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra jobbat Erika så stolt över dig

2012-09-10 @ 06:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0