BB-väskan?

På måndag kliver vi in i vecka 35+0. Inte för att jag tror att Selma tänker titta ut dom närmsta veckorna, men jag känner ändå att det kanske är dags att göra i ordning väskan som ska tas med till förlossningen. 
 
Eftersom detta är mitt tredje barn så borde jag kunna det här. Och ja, det gör jag nog. 
 
Jag vet exempelvis hur magisk den första duschen är efter själva förlossningen är. Och jag vet (av erfarenhet) att det inte så lika underbart att få duscha i sjukhusets egna tvål och schampoo/balsam. Därför ska jag ha med mig eget! 
En bodylotion att smörja in sig i sen är heller inte helt fel! 
 
Sitter och spånar runt efter ett par sköna byxor att kunna ha med mig också, men tycks inte hitta nåt. Tips mottages gärna. 
Alla är ju såklart olika, men jag har efter tidigare förlossningar åkt hem med en binda mer likt en blöja, på grund av allt blod. Därför tänker jag, såklart, inte åka hem i ett par mjuka åtsittande leggings.. där hela arslet putar ut likt en hockeyspelare. Ett par fula Harembyxor kanske? Lär ju dölja det mesta. (nej, jag äger inga mjukisbyxor.. bara pyamas..rutiga) 
 
Ska återkomma när jag är färdigpackad, med allt som bör tas med. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida (Philip)

Kan varmt rekommendera mjukisar från hollister. Finns i Täby, kanske lite långt. Men dom är helt underbart sköna och kan nog dölja en blöjklädd hockeyrumpa:)

2013-04-13 @ 21:33:34
Postat av: Fru collin

Finns jätte sköna mjukis byxor på cubus för 149 i massor med färger , jag har köpt flera par -älskar dom :)

2013-04-15 @ 18:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0