Vecka 36+0

Fyra veckor kvar nu!!! woohooo! 
 
Förra veckan hade jag ett besök hos min barnmorska. Allt såg bra ut. Magen hade vuxit som den skulle, mitt blodtryck var där det brukar vara (105/50), blodsockret såg bra ut. 
 
Jag frågade om mitt yrsel och tröttheten som jag haft ett tag nu, och jag fick till svar att tröttheten är fullt normal nu i slutet av graviditeten, inget konstigt med det. Och mitt yrsel och känslan av att svimma kan bero på att bebis där inne kommer åt blodkärl.. Hur som helst så går det oftast över när jag lägger mig ner. 
 
Mitt bäcken är ett levande helvete igen, men nu är det så kort tid kvar att det inte ens är någon idé att klaga. 
Har också haft en hel del sammandragningar och kraftiga förvärkar. Har fått andas igenom dom. Dessvärre höll dom inte i sig så länge utan försvann efter en kvart eller två. Det kan bero på att jag nu fått sluta med bricanylen. 
Vi får se när hon tittar ut. Jag själv tror ju inte att hon kommer en dag tidigare än beräknad förlossning (20 maj)
 
Taget i morse. Vecka 36+0

Kommentarer
Postat av: Jenny

Snart kommer hon!! Weeeeiiiii :)))
Och så skickar jag styrkekramar för smärta och elände <3

2013-04-22 @ 10:46:56
Postat av: Therese

Alla ja känner som fött barn de här året har fått för tidigt! Nu är de bara du kvar så tror nästan att du föder tidigt du me! ;)

Svar: haha.. ja vi får se när hon tittar ut :D om två veckor ska jag nog påbörja långpromenader och storstädning här hemma.. det borde hjälpa lite på traven :D
moggika

2013-04-22 @ 22:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0