Bara vanlig uppdatering

Pappan är med tjejerna på dans, så jag passar väl på att skriva av mig lite om dagarna som gått.

Emilia har skaffat sig en ny hobby, lösa korsord. Det är hemma hos min mormor och morfar som hon gjorde upptäckten.
Jag låg i sängen och vilade och lyssnade på när Millan och bestemor satt och skrev och ljudade fram orden! Riktigt roligt, det känns som att hon är på väg att knäcka koden till att läsa.

Lilla Linnea är ju inte sen med att apa efter och hon sitter länge och suger på bokstäverna till ord kommer på.

Sötungar!

Emilia har lärt sig åka skridskor nu också. Härligt att dom har en spolad bana precis vid skolan. Det är också där hon lärt sig.
Jag får med svansen mellan benen erkänna att jag aldrig ens varit på en isbana med barnen. Har hela tiden skyllt ifrån med att "dom är så små"
Men nu tog skolan tag i det och det är bara att ge sig ut på jakt efter ett par grillor då, lika bra att slänga på lillasyster ett par också så att hon får lära sig, samt leta efter någon som kan åka med dom.

Fick hem en STOR leverans med semlor och biskvier i torsdags av min bästa tårtmakerska Therese!
Tre olika smaker på semlorna, chokladbiskvier och limebiskvier!
Har svårt att säga vilka som var godast, men choklasbiskvierna var som att äta himlen själv!
Har dock bestämt mig för att efter den här sockerfrossan faktiskt dra ner på godsakerna ett tag. Det är inte bra med för mycket av det goda vill jag lova.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0