Bilkanin

Det pågår en tävling nu i Karins blogg (kan tydligen inte länka från mobilen så jag kommer skriva mer om det i ett annat inlägg)

Där skulle man bland annat berätta lite om sin favoritleksak som man hade när man var liten. Och jag har tänk och funderat men kommer inte på något som jag verkligen älskade.
Minns att jag hade "djurfamiljerna" som jag lekte väldigt intensivt med.
Och playmobil! Jag och min bror hade rätt mycket av den varan, och lego såklart! Brandstation och polisstation. Minns att jag kunde leka i timmar med lego.
Och min Joel-docka! Dockan med långt och glansigt hår och gulligt ansikte (inte läskigt ansikte som alla Skrollandockorna har) och mjuk bomullskropp. Joel-dockan.. Undrar vart namnet kom ifrån? (Svar på den tack mamma)

Men en klar favorit, som inte är en leksak, är min bilkanin. Han heter så.
Gossedjuret som jag fick av min moster när jag föddes (har jag för mig)
Minns inte hur många gånger min käre mor fick sprätta loss kaninen från bilen för att sen sy dit honom igen. Han hängde med när jag skulle sova borta och fick en egen sovsäck.

Just nu ligger han och min makes gamla teddybjörn i Selmas säng och vaktar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0