Gravidmode!

Det är inte vår än, inte på långa vägar. 
 
Men man kan ju inte låta bli att längta ihjäl sig efter den. Solen och värmen. 
 
Helt plötsligt satt jag och klickade runt bland HMs Mammakläder och kände hur jag ilsknade till
(som jag numera gör helt utan egentlig orsak) 
 
Vad är detta? Nu ska vi ju inte anta att alla gravida kvinnor får foglossning och får kämpa sig i ett par slappa leggings när hon försöker klä upp sig och för att sen gråta när skiten ska av, för normalt så mår man ju bra när man är gravid. 
Man VILL vara vacker, men när jag tittar på deras nya kläder, vårkläder eller vad det nu ska efterlikna så blir jag ju gråtfärdig! 
Inte undra på att man blir bitter! 
 
Va? Ska vi se ut så här? 
Jag lovar att det är en riktigt spillivink till kvinna som kommit på det där. Klä ner alla gravida, minska utbudet så att vi alla "normala ickegravida" får skina och glänsa lite extra! 
Det är liksom inte nog med att vi ska vanka runt som feta Kalle Anka hela bunten, få finnar på de mest olämpliga ställena, tuttar som blir helt oproportionerliga och hår som gör allt annat än glänser (om det inte är av fett då såklart), nu ska vi dessutom inte få möjligheten att klä oss vackra. 
 

fy fan.. nu måste jag nog ringa maken och be honom köpa med lite godis hem så jag får brädda på mig ännu mer.
Tröst äta. (ja, jag ilsknar inte bara till helt utan orsak, jag har blivit expert på att hitta ursäkter till mumsa godsaker också)  
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag tycker det har strålat om dig i dina tidigare graviditeer. Jag tror att du är lika vacker som alla andra ggr, även om du inte känner så :/

2013-02-05 @ 14:43:20
Postat av: Linda

Oj då.. Bäst att inte säga få att jag tyckte kläderna va fina ;) dessutom e du nog vacker i allt du tar på dig fina människa! :)

2013-02-05 @ 21:12:21
URL: http://lisama.blogg.se
Postat av: Jenny

Själv tyckte jag det på bilden var jätte fint :)

2013-02-05 @ 23:44:14
Postat av: Rebecka

Jag kanske inte har någon smak alls, hahaha men byxorna på bilden var urcoola tycker jag ;)
Men förstår vad du menar, finns inte speciellt mycket om man inte har flera tusen att lägga på fina mammakläder! :/

2013-02-07 @ 18:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0