Analyserar en vildsint liten tös

Linnea är kungen här hemma, det är hon som bestämmer och fattar alla livsavgörande beslut i vår familj. 
Exempelvis vilken tv kanal som ska visas på morgonen, om man ska ha overallen eller bara en jacka på sig vid 10 minusgrader.. osv. 
Det är inte så populärt när övriga familjemedlemmar inte lyder henne, då blir hon arg som en varg! 
 
Idag har hon och jag krigat hela morgonen så vi var helt slut både hon och jag när vi knatade iväg till förskolan. 
 
Och jag kan ju inte låta bli att undra vad det är som gör att hon blir så otroligt arg. 
 
"Det är du som gör mig arg" vrålar hon när jag ställer frågan. 
 
Såklart att man blir arg när mamman förbjuder henne att lämna huset med tandkräm runt hela munnen. Det skulle väl vem som helst bli? 
Eller för att man måste klä på sig ytterkläderna helt själv? 
 
Men den här lilla argsinta varelsen har vuxit fram den senaste tiden, och jag undrar om det har att göra med att hon snart inte kommer vara minst i familjen. Kan det vara så, eller är det jag som överanalyserar? 
 
Jag hojtar till om jag löser det här. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är säkert för att hon inte kommer vara minst...

2013-01-21 @ 19:56:53
Postat av: Rebecka

Kan vara så, eller kan jag tro iaf, jag vet inte :P
Mosters bestämda lilla tjeja! <3

2013-01-21 @ 21:21:14
URL: http://renoji.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

Förmodligen 5års trotsen som sakta men säkert närmar sig... Vissa säger att den är värre än 3år.... :/ hoppas inte!! För den där 3års trotsen som E just varit i (läs är i) vet jag inte om jag har kraft till att gå igenom igen :)))

2013-01-21 @ 23:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0